Kozlukebir Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kozlukebir Forum

Her telden paylaşımın ve bilginin adresi


    Batı Trakya’da Sistematik Eğitimsizlik

    Kozlukebirli
    Kozlukebirli
    Admin
    Admin


    Rep Puan : 563
    Mesaj Sayısı : 146
    Başarı : 1
    Kayıt tarihi : 26/06/09
    Nerden : Kozlukebir

    Batı Trakya’da Sistematik Eğitimsizlik Empty Batı Trakya’da Sistematik Eğitimsizlik

    Mesaj  Kozlukebirli Paz Ekim 28, 2018 5:04 am

    Batı Trakya’da Sistematik Eğitimsizlik Ilyasyazi

    Yunanistan’ın kuzeydoğusunda yer alan Batı Trakya, Türklerin ve Yunanların yaşadığı bir bölgedir. Lozan Anlaşması ile Yunanistan’daki Müslümanlar Türkler ve Türkiye’deki Gayrımüslim Rumlar mübadele ile yerlerinden edilmiş ve göç etmek zorunda kalmışlardır. Ancak İstanbul’daki Rum azınlık ile Batı Trakya’daki Türk azınlık mübadeleye dâhil edilmemiştir. Şu an Batı Trakya’da 150.000’e yakın Müslüman Türk yaşamaktadır. En az 150.000’e yakın Batı Trakyalı Türk de siyasi ve ekonomik sorunlar dolayısı ile başta Türkiye, Hollanda ve Almanya olmak üzere dünyanın farklı yerlerine göç etmek durumunda kalmıştır.

    İlyas Molla/Misafir Kalem

    Lozan Anlaşması ile hakları koruma altına alınan Batı Trakya Türk azınlığı, Yunanistan’ın anlaşmaya uymaması dolayısıyla 1923’ten bu yana farklı hak ihlalleri ve birçok sorunla karşı karşıya kalmıştır. Yunanistan’ın bu tutumu Batı Trakya Türklerini asimile etme çabasından başka bir şey değildir. Asimilasyon politikasının en büyük ayağı, tahmin edilebileceği gibi azınlık eğitimi üzerine kurulmaya çalışılmaktadır.
    Yunanistan, azınlık eğitiminde dönem dönem farklı metotlar uygulamış ve üniversitelerde tez konusu olabilecek nitelikte politikalara başvurmuştur. 20. yüzyılın ortalarında, bölgedeki okullarda Türkiye’de eğitim görmüş öğretmenlerin çalışmasından rahatsız olan Yunanistan, 1968 yılında azınlık okullarında görev alacak öğretmenler yetiştirmek üzere Selanik Özel Pedagoji Akademisi’ni (SÖPA) kurmuş ve azınlık eğitiminde yıllarca bölge halkının sancısını çekeceği bir adıma imza atmıştır: Türkiye’de eğitim görmüş nitelikli öğretmenlerin görevine son verilmiş ve yerlerine SÖPA mezunu öğretmenler atanmıştır. Ayrıca devletin bölge politikası dışına çıkan SÖPA mezunları da görevden alınmış ve adeta azınlığın eğitim görmemesi için ne gerekiyorsa yapmıştır.
    SÖPA’daki öğretmen adayları iki yıllık eğitimleri boyunca tek kelime dahi Türkçe eğitimi almadan mezun olmuş ve akabinde ironik bir şekilde Türkçe eğitim vermek üzere azınlık okullarına atanmışlardır. Hiçbir mantıklı izahı olmayan bu uygulama 2011 yılına kadar sürmüştür. 2011 yılında SÖPA kapatılmış ancak yerine başka bir alternatif getirilmemiştir. Bu durum Türk azınlığın önümüzdeki yıllarda eğitim konusunda çok daha büyük sorunlarla karşı karşıya kalacağının göstergesidir.
    Azınlık eğitiminde bir diğer sorun ise Yunanca eğitiminde kullanılan kitaplar olmuştur. Yaklaşık 20 yıl önce Anna Frangudaki’nin “Müslüman Çocuklarının Eğitimini Destekleme Programı” ile basılan kitaplar, 20 yıl boyunca hiç güncellenmemiştir. Güncelliğini kaybetmiş olan bu kitaplarla eğitime devam edilmesi ise velilerin tepkisine neden olmuş ve 30’u aşkın okulda eylemler gerçekleştirilmiştir. Batı Trakyalı veliler, Yunan okullarında okutulan kitaplarla eğitim verilmesini talep etmiş ve uzun uğraşlar ve görüşmeler neticesinde velilerin talepleri dikkate alınmıştır. Batı Trakya Müslüman Türk azınlığı haklı olduğu her konuda ısrarcı davranmalı ve hakkını talep etmelidir.
    Azınlık okullarının işlevsizleştirilmesi ve kalitelerinin düşürülmesi, Yunan hükümetinin azınlığa uyguladığı “eğitimsiz bırakma politikasının” bir parçasıdır. Yunanistan bu tutumu ile azınlık mensuplarının Yunanca öğrenmesini de zorlaştırmakta, azınlığın Yunanistan siyasetinde aktif rol oynamasına daha ilkokuldan başlayarak set çekmekte ve azınlık mensubu çocukları eğitmemek adına her türlü gayreti sergilemektedir.
    Son yıllarda öğrenci yetersizliği bahanesi ile kapatılan azınlık okulları, niteliksiz öğretmenler ve içeriği yetersiz kitaplarda ısrar eden Yunanistan’ın azınlık eğitimi konusundaki asıl amacının ne olduğunu açık bir şekilde göstermektedir.

    Yunanistan din eğitimi konusunda da art niyetli davranmaktadır. “240 İmam Yasası” olarak bilinen yasa ile pedagojik yeterliliği bulunmayan kişileri din eğitmeni olarak istihdam etmekte ve Türkçe olarak bile İslam’ı tam olarak anlatamayacak olan kişilerin İslam’ı Yunanca anlatmalarını beklemektedir.
    Yunanistan’ın azınlık haklarını ihlal eden uygulamaları her geçen gün artmaktadır. Varlık ve kimlik mücadelesi veren Batı Trakya Türklerini önümüzdeki süreçte hangi yeni sorunların beklediği ise farklı bir endişe konusudur.

    Bütün bunlar yaşanırken Avrupa Birliği’nin, üyesi bir ülkede vuku bulan bu hak ihlallerine yönelik tutumu da ayrıca dikkat çekicidir. Yunanistan mevzubahis olduğunda Avrupa değerlerinin ne derece katı uygulandığı da halen ciddi bir tartışma konusudur.

      Forum Saati Paz Nis. 28, 2024 7:42 pm